מור וונגר מייקלסון
בת 29, גדרה
חוקרת בינה מלאכותית, אינטל ומייסדת ויו"רית Forstart
תואר ראשון מדעי המחשב ובמדעי הקוגניציה והמוח, ותואר שני במדעי הקוגניציה
מור וונגר מייקלסון היא מייסדת עמותת Forstart המפתחת אוכלוסיות מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל בתחום הטכנולוגי והאקדמי. במסגרת התוכנית שמציעה העמותה, סטודנטים למדעי המחשב באוניברסיטה העברית מלמדים ילדים ובני נוער מאוכלוסיות מוחלשות כיצד לתכנת. כמו כן, הילדים מגיעים לימי שיא בחברות הייטק יחד עם מדריכים ומנטורים.
"אני נהנית לתכנת מגיל צעיר", מספרת וונגר מייקלסון. "הייתי ילדה שמגיעה לבית הספר עם מצלמה. באחד מהימים הייתה הרצאה מעוררת השראה שקשורה לתמונות, ופתאום הראו לנו איך רואים את התמונה במחשב. כך למדתי אילו דברים מעניינים אפשר לעשות ושמדובר בכלי מטורף ומעניין ושאני רוצה ללמוד את זה". אחרי שלמדה מחשבים בתיכון נרשמה וונגר מייקלסון ללימודים באוניברסיטה העברית, אבל בשנה הראשונה לא הרגישה את הביטחון שלה במקצוע. "השנה הראשונה של התואר הייתה ממש שנת משבר. הבנתי שאילו הייתי ממשיכה להסתובב עם תחושת חוסר המסוגלות – לא הייתי מצליחה". וונגר מייקלסון החליטה להגביר את תחושת המסוגלות לאחרים, וכך הקימה את Forstart שמחברת בין סטודנטים באוניברסיטה העברית לבין תלמידים בבתי ספר ומחזקת גם את המדריכים וגם את החניכים.
כשהתבקשה לספר על סיטואציה שבה הייתה צריכה לקבל החלטה מכרעת, סיפרה ווגנר מייקלסון שכשגילתה טעות במחקר שלה במהלך הלימודים, לא היססה לקבל את הביקורת ולאמץ אותה, ולא ויתרה על המשך הלימודים: "כשהייתי בתואר השני עשיתי ניסוי והיו תוצאות מטורפות וחדשניות. הצגתי את זה למנחה והוא התלהב, אבל לאחר שבוע גיליתי שהייתה טעות בקוד. התבאסתי מאוד, סיפרתי למנחה ושיפרנו את המחקר יחדיו. לספר את זה היום זו לא חכמה, אבל באותו הרגע זה נראה כאילו אני חוקרת לא טובה. במצב כזה צריך קודם להבין שאם מישהו נותן ביקורת – צריך לעצור ולהקשיב. צריך להבין שהמטרה שלנו היא להוציא מחקר כמה שיותר טוב ומוצר כמה שיותר טוב, ואחרי דבר כזה קורה – לא לוותר על המחקר".