ערן יעקובוביץ'
בן 38, זכרון יעקב
יועץ לחברות הייטק בתחום השיווק ומייסד שותף של קהילת "צרות בהייטק"
בוגר תואר ראשון בפילוסופיה, תקשורת ועיתונאות
ערן יעקובוביץ' הוא יועץ בענייני שיווק, לשעבר סמנכ"ל שיווק בחברת Lightricks וסמנכ"ל השיווק בחברת AI21. כמו כן, הוא אחד ממקימי קבוצת "צרות בהייטק" ומתנדב בארגון קונסול המאיץ עסקים בפריפריה החברתית. יעקובוביץ' למד באוניברסיטה העברית תואר ראשון בפילוסופיה ובתקשורת והיה לדור הראשון להשכלה במשפחתו. את הקריירה שלו בחברת Lightricks החל עוד בימיו כסטודנט, כמעט במקרה: "כשלמדתי באוניברסיטה, הייתי נוסע לתל אביב כי עבדתי בסוכנות פרסום. ואז חבר אמר לי שכמה חבר'ה פתחו סטארט אפ בגבעת רם ומחפשים מישהו לקמפיינים. לא היה את הדיבור סביב ההייטק כמו שיש היום. בדיעבד, זו הייתה מקפצה אדירה אבל לא חשבתי על זה ככה, חשבתי על תפקיד שאני יכול לעשות את מה שאני טוב בו ושאוכל להביא ערך".
יעקובוביץ' מספר שהשילוב בין שני המקצועות שלמד באוניברסיטה פיתח בו יצירתיות לצד יכולות אנליטיות, שני כישורים שעזרו לו מאוחר יותר בקריירה: "כשיצא לי לעבוד עם אנשים מאוד בכירים בחברות גדולות כמו פייסבוק, עזר לי השילוב של פילוסופיה וגם הבנת התקשורת, בין היתר בהקשרים של קמפיינים, הפרפורמנס באונליין ואיך מביאים הרבה משתמשים. בעולמות הללו צריך להיות מאוד יצירתי אבל גם עם הרבה כישורים אנליטיים. זה השילוב בין לוגיקה שלמדתי פילוסופיה ולימודי התקשורת בהם למדתי מה מניע אנשים להסתכל או ללחוץ או להגיב על איזושהי פרסומת".
כשנשאל יעקובוביץ' מהי העצה הטובה ביותר לסטודנטים שבקרוב יסיימו את לימודיהם וייצאו לשוק העבודה, הוא מזכיר שבשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בעולם העבודה, בגלל מהפכת ה-AI: "אם אתם יוצאים לשוק העבודה בקרוב, זה יהיה מאוד מעניין כי נכנסתם ללימודים לפני מהפכת ה-AI, כששוק העבודה היה במקום אחד ועכשיו הוא במקום אחר. עכשיו כדאי לנסות להבין מחדש את מה שמתרחש בתעשייה שבה אתם רוצים להשתלב ולאן היא הולכת, כי יכול להיות שהבינה המלאכותית עשתה בה שינוי משמעותי".